mandag den 3. maj 2010

ANZAC WEEKEND & LABOUR DAY WEEKEND

Hey :D

Så har vi fået overstået Anzac weekend med god samvittighed!
Anzac fejres for at mindes alle det Aussie (Australske) og kiwies (New Zealandske) soldater der kæmpede i alle de krige der har været i årenes løb, man har parade hvor de overlevende marchere med de dødes børnebørn og alle deres medaljer, meget fint. og så få man anzac biscuits! Som snager herre godt! haha.
Jeg brugte min anzac weekend på familie hygge fredag og lørdag med Jules og drengene, søndag "morgen" kl. 4.30 stod Jules og mig op og gik til Anzac parade, hvilket var super cool, at se alle krigs veteranerne marchere rundt, efter det tilbage i seng og op og spisepandekager kl. 8.30 og til parade nummer 2, hvor alle kunne deltage og marchere i ære for de døde og de overlevende.
Efter det mødtes jeg med Danielle, min veninde fra skole og tog til Anzac senior beach bbq hang out, hvilket var super hyggeligt. Vi hang ud med alle mulige fra skolen, lærte nogle nye ansigter at kende og fik grillet herre mange pølser!
Da de fleste var taget hjem ved sen eftermiddag, gik vi fra Cannonvale til Arlie Beach og seljede ud til en af drengenes yarcht, hvor vi hang ud i noget tid, vi så en gigantisk fisk!! 1½ meter lang, der svømmede rundt om båden, HELDIGVIS ikke en haj. Vi fodrede den med anzac biscuits, men det kunne den ikke så godt lide xD Storts chok for alle.
Efter vores skibs eventyr sejlede vi tilbage på land og spiste aftensmad på Yarcht Clubben, efterfuldt af en tur i lagoonen, med et håndklæde til deling mellem 5 personer xD
Så var aftenen ved at være gået og vi lokkede Jules ud af hente os med is fra Cold Rock.
Dani og jeg snakkede så hele natten næsten, indtil hun skulle op og med bussen til arbejde.

Mandag havde vi fri, så Jules tog drengene, Alanna og mig ud til Creek Falls, et fantastisk vandfald! midt i regnskoven, hvor vi cliff divede, fra den sikre side (: & Var publikum til nogle sindssyge fyre der hoppede oppe fra 50 meters højde, hvor det er ulovligt, på grund af så mange dødsfald. Vi valgte at gå før vi blev vidende til et mere, og tog hjem for at pakke aftensmad sammen som vi kunne picnicce ude hos Grand & Darryl. en super hyggelig afslutning på en great Anzac weekend!

LABOUR DAY WEEKEND :D

Nu har vi haft 2 lange weekender i træk, hvilket har været top nice, med en masse at se til!

Labour Day weekend, startede med Care Carnival at School, hvor vi var klædt ud i vores care group farver, jeg er Oxley 6, så det er rød. Og så havde vi forskellige sports dyste med de andre care groups. så som tovtrækning, tackle'a'bag-stafet, fodbold, larveræs, rugby osv.
Vi vandt et par dyste, så stemningen var god! Jeg scorede 4 point i basket ball, så var stolt! jeg har aldrig været i stand til at ramme kurven før xD
Efter en lang dag med care carnival og rød maling, tog Nesha, Looget, Danielle og jeg bussen hjem til Danielle, og tog på Creek eventyr ned af creeken ved hendes hus, hun bor FULDSTÆNDIG ude i ingenting, totalt outback! det var lidt uhyggeligt, i et rigtig outback house. med 3 vægge, bygget af cement og sprut flasker, og omringet af regnskov! Det var så lokalt queensland som det kunne blive! Jules var overrasket jeg ikke havde flygtet, hehe.
Vi havde endda midnight picnic kl. 20, (Det var så kulstort nat at vi ikke behøvede at vente til midnat) Så så vi film og snakkede resten af natten. Det var første sleep over med pigerne fra skolen, og det gik rigtig godt! Så det var helt sikkert dejligt.
Næste morgen kom Jules og drengene og hentede mig tidligt så vi kunne komme til Townsville i god tid for footy startede, vi havde en 4 timer kører tur der skulle overståes før vi var i Townsville.
Efter en meget lang tur med en grumpy Riley nåede vi hel skinnet frem til Greg's lejlighed som vi havde lånt for weekenden, vi pakkede ud og smurte madpakker så vi var klar til Footy!
Det var min første kamp of Footy, så jeg var rigtig spændt! Footy er en australsk udgave af american football og rugby, så det her var en af de rigtig Australske oplevelser med national melody og det hele! Desværre tabte vores hold (The Cowboys) 6-34 til Melbourne's hold (The Storm) dog holdte Queensland stemningen høj til sidste sekund.

Søndag tog vi på sightseeing around Townsville, vi var på The Strand, en stor pool bygget på stranden og en lille legeplads med vand aktiviter for børn, som drengene nød med stor stil.
mens Jules og jeg chillede i solen. Efter det var vi på Reef Aqua Museum, med hajer, skildpadder og 1000 af forskellige reef kreature! Virkelig cool at see. da vi havde taget 1000 billeder og set endnu flere fisk tullede vi op ad Castle Hill, som en et kæmpe bjerg Townsville er bygget rundt op, super flot panorama udsigt derfra! Vi kunne se hele vejen til Magnectic Island. Det var rigtig imponerende! Da vi havde fået højde nok, kørte vi hjem og fik aftensmad og gjorder klar til en tur i biografen, hvor vi så "When in Rome". Hvor Jules så noget meget forstyrrende på toilettet, så efter filmen skyndte vi os hjem og faldt i søvn på sofaen.

Mandag var vi igen rundt på sightseeing i Townsville før vi tog hjem for at se Avatar på dvd :D
Og det vil jeg så gå ud af gøre nu, godnat DK <3>

Ingen kommentarer:

Send en kommentar